Betalning
- Vid onlinebokning av hotellrum lämnas ett betal-/bankkort som garanti för bokningen. Inga pengar dras, betalning sker först vid ankomst till hotellet.
- Vid onlinebokning av hotellpaket görs betalning med betal-/bankkort vid bokningstillfället.
- Paketbokningar via telefon och mail betalas senast 10 dagar efter bokning. Betalning sker via internet eller bank till bankgiro genom att ange OCR-nummer enligt informationen i bokningsbekräftelsen. Vid bokning senare än 14 dagar före ankomst sker betalning vid ankomst till hotellet. Vid bokningstillfället skall då ett betal-/bankkort lämnas som garanti för bokningen. Meddela vid bokning om du vill betala med presentkort.
- Vill du betala med presentkort? Kontakta oss på tel: 031-333 44 40 eller mail: info@hoteleggers.se. Kom ihåg att ta med det och lämna vid incheckning.
Avbokningsregler
- Rum & frukostbokning: Eventuell avbokning ska ske senast kl. 14.00 på ankomstdagen. Senare avbokning eller utebliven ankomst medför full debitering.
- Paketbokningar: Eventuell avbokning skall ske senast 3 dagar före ankomst om inget annat anges.
- Om du har bokat online kan du se, ändra & avboka via en länk i ditt bekräftelsemail.
Ovanstående gäller för sällskap upp till nio personer, kontakta oss gällande regler för större sällskap. Vi reserverar oss för prisändringar. OBS! För konferensbokning och större sällskap gäller andra regler.
Frånpris – vad innebär det?
Frånpris innebär att priset varierar beroende av olika säsonger samt vilken dag i veckan du ankommer. Frånpriset som presenteras vid varje erbjudande är lägsta tillgängliga pris. I vår onlinebokning eller hos vår bokningsavdelning får du veta vilket pris som gäller det datum du önskar boka.
Vår prisgaranti
Bara när du bokar direkt hos oss kan vi erbjuda dig hela vårt utbud - till bästa pris! Vi kan garantera dig att du alltid får bästa pris när du bokar på vår hemsida eller direkt till oss via mail eller telefon. Bokningarna måste ha identiska bokningsvillkor och innehåll. Det gäller datum, rumstyp, antal rum/gäster, innehåll och prisrestriktioner. Om du ändå skulle hitta ett bättre pris för samma produkt står vi för mellanskillnaden! Läs mer om villkoren för prisgaranti här ›
Force majeure
Väsentliga inskränkningar i leveranser eller omständigheter som ligger utanför hotellets kontroll, berättigar oss att häva avtalet utan skyldighet att betala skadestånd. (t.ex. strejk, brand, lockout, naturkatastrof, krig eller liknande).
Kontakt
För att komma i kontakt med oss gällande bokningsfrågor, ring oss på tel: 031-333 44 40 eller maila: info@hoteleggers.se