
FAQ – frågor & svar
Vanliga frågor & svar
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi får. Hittar du inte svaret här är du välkommen att höra av dig till oss på tel: 031-333 44 40 eller mail: info@hoteleggers.se.
Öppettider
Vi serverar à la carte måndag–lördag från kl. 17.00.
Vi har stängt 21—25 och 28 december, nyårsafton (endast förbokade gäster), samt 1 och 4–7 januari.
Afternoon tea serveras på lördagar kl. 13.00–16.00.
Under julbordsperioden och nyår har vi uppehåll, men den 10 januari är vår afternoon tea tillbaka igen!
Bistromenyn serveras måndag-lördag från kl. 16.00.
Vi har stängt 21—25 och 28 december, nyårsafton (endast förbokade gäster), samt 1 och 4–7 januari.
Måndag–fredag: kl. 06.30–10.00
Lördag, söndag och helgdagar kl. 07.00–10.00
Avvikelser kan förekomma vissa säsonger.
Vi har stängt hotellet över jul, från kl. 12.00 den 23 december och öppnar igen kl. 11.00 den 26 december.
Dagens lunch serveras måndag–fredag kl. 11.30–14.00.
Vår lunch har uppehåll från 22 december och startar igen 13 januari.
Våra ordinarie öppettider:
- Måndag–fredag kl. 11.30–14 och 16–sent
- Lördag kl. 13.00–sent
Avvikande öppettider:
- 21–25 december: stängt
- 26–27 december: kl.16.00–sent
- 28 december: stängt
- 29–30 december: kl.16.00–sent
- Nyårsafton: öppet endast för hotellgäster
- 1 januari: stängt
- 2–3 januari: kl. 16.00–sent
- 4–7 januari: stängt
- 8–9 januari: kl. 16.00–sent
- 10 januari: kl. 13.00 –sent
- Från 13 januari är det ordinarie tider igen.
Söndagar har vi endast öppet för frukost.
Tel: 031-333 44 44 eller mail: restaurang@hoteleggers.se
Vi är en kontantfri restaurang. I vår hotellreception kan du vid behov betala med kontanter.
Frågor om hotellet
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi får på hotellet. Hittar du inte svaret här är du välkommen att höra av dig till oss på tel: 031-333 44 40 eller mail: info@hoteleggers.se.
Hôtel Eggers, Drottningtorget 2-4, 411 03 Göteborg
Öppna karta i Google maps ›
Reser du med bil kan du som gäst på vårt hotell parkera i Östra Nordstans parkeringshus. Kör in och parkera på valfri plats. När du kommer till hotellet uppger du ditt registreringsnummer så registrerar vi det i parkeringshusets online-system.
Pris: 165 kr per dygn (ord. pris 210:-).
Avlastning vid hotellet – Om du har skäl att först anlända till hotellet innan du parkerar din bil så går det bra att stanna till utanför hotellet för avlastning. I det fallet förklarar vi hur du enklast kommer till P-huset från oss.
Andra parkeringsmöjligheter – Vill du hellre stå i ett parkeringshus som stänger över natten finns P-hus City på Östra Larmgatan 3–7. Vi har inget avtal där och rekommenderar våra gäster att följa de av p-huset angivna betalningsinstruktionerna. (Pris ex. 280:-/24 timmar).
Vid frågor kontakta receptionen på tel: 031-333 44 40
Till Hôtel Eggers reser du smidigast med tåg eller buss. Göteborgs centralstation ligger granne med hotellet och du tar dig enkelt hit med SJ eller Öresundståg.
Vårt hotell ligger mitt på Drottningtorget. Vill du åka någonstans så går det dagligen spårvagnar utanför hotellet till större delen av Göteborg. Självaste Lisebergslinjen stannar utanför entrén så att du lätt kan ta dig till Liseberg!
Frågor om restaurangen
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi får om vår restaurang. Hittar du inte svaret här är du välkommen att höra av dig till oss på tel: 031-333 44 44 eller mail: restaurang@hoteleggers.se.
Nej, vi är en kontantfri restaurang. I vår hotellreception kan du vid behov betala med kontanter.

Hotellinformation när du bor hos oss
För att spara på miljön och minska antalet trycksaker på rummet har vi valt att ha en digital version av vår hotellinformation. Vi hoppas att du, oavsett anledning till ditt besök, kommer att njuta av vår miljö, mat och omtanke. Vi finns här för dig om du behöver vår hjälp.