Du är här

Konferensförfrågan

Information om bokning och betalning

Betalning

  • Vid onlinebokning lämnas ett betal-/bankkort som garanti för bokningen. Betalning sker vid ankomst till hotellet.
  • Paketbokningar via telefon och mail betalas senast 10 dagar efter bokning. Betalning sker via internet eller bank till bankgiro genom att ange OCR-nummer enligt informationen i bokningsbekräftelsen. Vid bokning senare än 14 dagar före ankomst sker betalning vid ankomst till hotellet. Vid bokningstillfället skall då ett betal-/bankkort lämnas som garanti för bokningen. Meddela vid bokning om du ska delbetala med presentkort.
  • Presentkort kan endast användas för betalning direkt till hotellet. Det går inte att betala med presentkort vid onlinebokning.
  • Eggers organisationsnummer 556151-7888

Avbokning

  • Rum & frukostbokning: Eventuell avbokning ska ske senast kl. 18.00 dagen före ankomst. Senare avbokning eller utebliven ankomst medför full debitering. 
  • Paketbokningar: Eventuell avbokning skall ske senast 5 dagar före ankomst. Därefter sker full återbetalning mot läkarintyg. Utan giltigt intyg sker ingen återbetalning.

Ovanstående gäller för sällskap upp till 9 personer, kontakta oss gällande regler för större sällskap. Vi reserverar oss för prisändringar. OBS! För konferensbokning och större sällskap gäller andra regler.

Frånpris – Vad innebär det?

  • Frånpris innebär att priset varierar beroende av olika säsonger samt vilken dag i veckan du ankommer. Frånpriset som presenteras vid varje erbjudande är lägsta tillgängliga pris. I vår onlinebokning eller vid kontakt får du veta vilket pris som gäller det datum du önskar boka.

Force Majeure: Väsentliga inskränkningar i leveranser eller omständigheter som ligger utanför hotellets kontroll, berättigar oss att häva avtalet utan skyldighet att betala skadestånd. (t.ex. strejk, brand, lockout, naturkatastrof, krig eller liknande).

Prisgaranti 

Bara när du bokar direkt hos oss kan vi erbjuda dig hela vårt utbud - till bästa pris! Vi kan garantera dig att du alltid får bästa pris när du bokar på vår hemsida eller direkt till oss via mail eller telefon. Bokningarna måste ha identiska bokningsvillkor och innehåll. Det gäller datum, rumstyp, antal rum/gäster, innehåll och risrestriktioner. Om du ändå skulle hitta ett bättre pris för samma produkt står vi för mellanskillnaden!

Villkor för prisgaranti:

  • Bokningarna måste ha identiska bokningsvillkor och innehåll. Det gäller datum, rumstyp, antal rum/gäster, innehåll och prisrestriktioner.
  • Din ursprungliga bokning måste vara gjord på vår hemsida eller direkt till oss via mail eller telefon.
  • Det bättre erbjudandet ska vara tillgängligt för allmänheten och bokningsbart. Detta innebär att bokning ska kunna slutföras när vi ska jämföra. 

Prisgaranti gäller inte för:

  • Specialerbjudanden och medlemspriser- /erbjudanden via partners som kräver bokningskod eller uppvisande av medlemskort.
  • Bokningar som inte är tillgängliga för allmänheten t ex avtalspriser för företag, resebyråer, grupp- och konferenspriser samt paketpris via researrangör.
  • Så kallade "medlemspriser" eller "hemliga priser" där du måste vara inloggad eller använda dig av en speciell app för att få tillgång till priset (tex. Hotels.com mobilapp)
  • Bokningar via kanaler som ej är våra samarbetspartners och vi därför inte kan ta något ansvar för innehållet på dessa webbsidor. (exempel på sidor är; otel.com, getaroom.com, vivastay.com agoda.com och amoma.com,  men är inte begränsat till dessa.
  • Priser från webbsidor, "on-request", som inte levererar en omedelbar bokningsbekräftelse. Detta inkluderar även alla webbsidor och mobila appar med en fördröjning på 5 minuter eller längre innan bokningsbekräftelse skickas.
  • Priser i andra valutor än svenska kronor eller priser som visas utan moms och frukost.                                                                                                                                                                           

Så här gör du för att göra anspråk på vår prisgaranti; Kontakta oss på info@hoteleggers.se och bifoga din bokningsbekräftelse / bokningsnummer från hotellet samt skärmdumpar och en aktiv länk till det bättre erbjudandet. Ange ”Prisgaranti” i ämnesraden.

1

Ring upp mig